kenangan lalu..

kenangan lalu..
rindu...

Tuesday 19 April 2011

Ya Allah

8 DISEMBER 2010

Ya Allah....
Betapa seksanya aku..
Ingin melupakan insan yg aku sayangi..
Dia datang di kala aku sepi..
Memberikan aku kasih & sayang...
Memberikan aku kebahgiaan..

Ya Allah...
Sungguh besar dugaan Mu kpd ku ini..
Rasa tidak tertanggung hati ini lagi
Utk menyimpan semua kenangan ini...

Aku tau aku berdosa...
menyayangi insan yang sudah dimiliki oleh insan lain...
Tapi itu bukan pintaku..
Semakin aku ingin lupakan dia...
Semakin kuat ingatan ku padanya...

Ya Allah... pisahkan lah kami..
Jauhkan lah kami sejauh-jauhnya...
Jika perlu...Engkau ambil la ingatan ku ini..
Agar aku tidak merana mengingati nya lagi...
Sedangkan Engkau tahu..
Betapa aku sangat menyayanginya...
Aku insan yang sangat lemah..
Yang perlukan perhatian, kasih sayang dan cinta...
Jika diriku ini layak menerima cinta dan kasih sayang dari insan bergelar lelaki & suami..
Maka kau gantikan kesedihan ku ini dengan kegembiraan & kebahgiaan...
Temukan lah aku jodoh dengan lelaki yang mampu memberikan aku kebahgiaan...
Yang mampu membimbing ku di kala aku mencari cahaya-Mu...
Yang mampu menjadi imam di setiap solatku...
Yang mampu berkongsi kesenangan & kesusahan bersamaku...




Ya Allah...
Andai aku tidak layak menerima semua ini...
Maka aku redha dengan ketentuan dari Mu ini...
Sesungguhnya Engkau lebih Maha Berkuasa...

Namun pintaku hanya satu...
Kau ampunkan segala dosa-dosa ku...
Terima lah taubatku...
Dan berkatilah hidupku ini...
Agar sentiasa dilimpahi rahmat & petunjuk dari Mu Ya Allah..
Amin....

No comments:

Post a Comment