kenangan lalu..

kenangan lalu..
rindu...

Wednesday 13 April 2011

sekadar coretan..

Setiap manusia pasti menyimpan kenangan... pahit dan manis.. dan terpulang pada kemampuan dan kemahuan masing2 sama ada utk mengingatinya sepanjang hayat atau pun membuang semua nya dari hidup kalian.. tapi percayalah, sekuat mana kita cuba melupakannya, dan sekuat itu jugalah kita mengingatinya.. ia tak akan luput dari ingatan hingga ke akhir hayat.. melainkan kita hilang ingatan ataupun mati....

Begitu juga aku... manusia yg lemah... belum mampu melupakan kenangan pahit yg menghantui fikiran dan hidup aku sejak beberapa tahun yg lalu... kalo aku tak fikirkan Tuhan, dan keluarga..pasti aku terjerumus dengan “mati mengejut”.. istilah sekarang.. (bunuh diri)... astaghfirullah... Allah masih syg kan aku kan... DIA tak akan menduga seseorang tu melainkan mereka mampu mengharunginya.. Allah Maha Mengetahui....

Aku tau Allah sentiasa memberi peluang dan kesempatan kpd hamba Nya untuk bertaubat.. Sebelum ni, aku pernah lemas di pantai PD tapi Alhamdulillah nyawaku panjang... pasti Allah ingin memberi peluang pd ku... kali kedua, aku diuji skali lg apabila ditimpa kecelakaan jalan raya tahun lalu.. Alhamdulillah... semua selamat tapi kalau tgk kereta, confirm org ingat kami dh mati... itu lah ujian Allah beri... DIA beri peringatan sebelum DIA dtg memanggil kita... perbaiki diri selagi masih berpeluang...

Aku bersyukur kerana sepanjang kehidupan aku di muka bumi Allah ini, byk pengalaman yg telah aku dapat.. dan juga mengumpul kenangan indah dan pahit.. utk dijadikan sbg teladan dlm hidup tapi bukan dijadikan sbg dendam dalam hidup... biar hidup sederhana, redha, tawakal dan sentiasa muhasabah diri... tp kita manusia yg lemah, x lari dari melakukan kesilapan dan dosa... Sentiasa mengingatkan diri utk melakukan yg terbaik dlm hidup... niat kerana Allah S.W.T... insya Allah hidup kita diberkati..

Aku pasti orang-orang di luar sana lebih ramai yang mengalami dugaan dan keperitan hidup yang lebih berat dari aku alami... aku doakan smoga korang tabah menghadapi nya... jangan mudah mengalah... Insya Allah, Allah bersama org2 yang sabar dan tabah...

No comments:

Post a Comment