kenangan lalu..

kenangan lalu..
rindu...

Monday 18 April 2011

kenapa aku?

22 SEPTEMBER 2010

knp aku jd begini? Slalu memikirkan dia...
aku xnak fikir lg pasal dia...
tp kenangan kami sentiasa segar di ingatan.... di dlm mimpi...
mungkin dia anggap biasa... tp aku....
bg aku kenangan ni akan mempengaruhi kehidupan seharian ku n mgkin masa depanku...
kdg2 aku rs dh x mampu nk hadapi semua ni...dh tertanggung lagi...
tp sesungguhnye Allah menguji pd hambaNya yg mampu menghadapinye...



kdg2 aku terfikir knp aku slalu di uji begini dlm menginginkan hubungan yg halal n bhgia seperti org lain?
Hati aku slalu dipermainkan.... sedangkan aku cukup setia...
Slalu ditipu sedangkan aku jujur dlm perhubungan....
Sering dipersendakan sedangkan aku mempercayainya....

Bila dia dlm kesusahan, aku lah yg dia cari..
Tp bila dlm kesenangan..... tiada khabar berita yg aku terima....
Ape yg mampu aku buat sedangkan jauh di sudut hati aku ini.... aku sgt menyayanginya..
Terlalu mudah bersimpati.... akhirnye diri sndiri merana...
Dia telah membuat keputusan.... terlalu mudah dia membuat keputusan...
Katanya ini adalah jln yg tbaik bg hubungan ini n demi mse depan.... dunia n akhirat...
Pastinya tiada lg harapan..... jodoh antara aku n dia....
Dan aku juga tidak mahu merosakkan kebahgiaan yg dia ada sekarang....
Walaupun dahulu nye aku pernah menjadi tempat persinggahan dia....
Aku harus melupakan dia selamanya.... melupakan segala kenangan....
Ya Allah.... jauhkan lah hatiku dari hatinya..... dia bukan utk ku....
Bg lah aku kekuatan agar aku dpt melupakan dia n dpt menjauhkan diri darinya.....

Hati aku sedih..... terlalu sedih......
Aku ingin lari jauh..... jauh dari dia... jauh dari segala kenangan pahit yang membuat aku sedih...
Ya Allah... tunjuk kan lah dimana silapku..... bimbinglah aku.... bantulah aku hadapi semua dugaan...
Aku tak nak lagi dipermainkan sebegini.....
Aku inginkan kebahagiaan, kasih syg n cinta yg abadi....
Jika tertulis ade jodoh ku, maka temukan lah aku dgn nye... dgn lelaki yg benar2 ikhlas menyayangi n menyintaiku.... yg tidak akan mengambil kesempatan pd kelemahan ku.... bahkan membimbing ku menjadi lbh baik....
Jika tertulis tiada jodoh utk ku, maka KAU bimbinglah hati aku agar tidak terpesong ke jln yg mungkar n maksiat....
Murahkan rezeki ku dgn rezeki yg halal agar aku dpt membantu keluarga ku....
dan perkenankan lah doa2 hamba Mu yg lemah lg hina ni....

No comments:

Post a Comment