kenangan lalu..

kenangan lalu..
rindu...

Tuesday 19 April 2011

Akhirnya..

16 MAC 2011

Akhirnya aku luahkan...
segala yang terbuku di hati...
Selama aku menanggung perasaan ini...
seorang diri...
tiada yang tahu..
hanya aku dan DIA...
yang mengetahui...

aku tak pasti..
sama ada kau sedar...
atau kau sengaja buat-buat tak sedar...
atau pun sememangnya kau tidak sedar..
tentang perasaan aku pd kau..

sekurang-kurangnya aku lega..
selepas meluahkan nya..
aku dpt lihat riak wajahmu..
yg seakan tidak percaya..
dengan kata-kata ku...

aku tahu..
aku tidak layak berada disamping mu
kerana seseorang yg lbh baik...
telah berada disamping mu...
kau memiliki segalanya..
kerjaya, kehidupan & keluarga yang menyayangi mu..

tapi..
aku perlukan kepastian...
kenapa diri ku kau dekati??
Sedangkan kau telah ada permaisuri..
Yang bertakhta dihatimu...
Dan dihadiri dengan putera puteri..
Yang melengkapi hidupmu....
Tidak cukupkah semua itu?

Kenapa diri ku kau dekati??
Adakah kerana aku wanita yg murah?
Yang mudah dipergunakan?
Atau mudah dipermainkan?
Maka dengan senang nya kau mendekati aku...

Namun...
Aku tak menyalahkan kau..
Kerana...
Bertepuk sebelah tangan...
Tak akan berbunyi kan...
Mungkin ada sebabnya..
Kau menjadi begitu...
Walaupun tidak pernah..
Kau menceritakan kpd ku..
Tp aku pasti kau punya alasan...
Yg x mampu kau ulas kan...

Aku tak marahkan kau..
Bahkan aku ingin berterima kasih pd kau..
Kerana kasih syg, cinta dan keprihatinan..
Yg kau berikan pd aku..
Walaupun seketika...

Kau mengharapkan..
Agar aku jumpa seseorang..
Yang dpt memberikan..
Kebahgiaan dlm hidupku ini...
Smoga doamu ini dimakbulkan...
Dan dengan ini...
Aku sudah tahu..
Siapa aku sbnrnya..
Dihatimu selama ini...

Dan aku redha dengan ketentuan ini..
Kerana kita tidak ditakdirkan bersama...
Tapi ditemukan...
Untuk sebuah perkenalan...
Yang tiada awal & penghujungnya...

Kesempatan ini..
Aku ingin berterima kasih pdmu..
Utk segala-galanya...
Jika ada aku membuat kau terasa..
Jika ada salah & silapku..
Sepanjang mengenali, berkawan denganmu...
Maka maafkan lah aku..
Kerana aku wanita yang lemah...
Yang banyak cacat cela nya...




Aku doakan..
Agar kau sentiasa bahagia..
Disamping keluargamu yg tercinta..
Pesan ku..
Supaya kau menghargai..
Segala permata yang ada pd mu sekarang..
Kerana ia sgt berharga..
Jgn la kau abaikan nya...
Sayangilah mereka sepenuh hatimu..
Jangan kau khianati mereka lagi..
Kerana tiada apa lg..
Kerana tiada siapa lg..
Yang menjadikan dirimu..
Pengkhianat cinta sejati...

Aku juga..
Berjanji dengan diriku yang hina ini..
Supaya perkara ini..
Tak akan terulang lagi...

Dan dengan tenang nya...
Aku melepaskan kau..
Pergi dari hati aku...
Aku redha dengan ketentuan Nya...
Smoga Allah mengampuni..
Segala dosa-dosaku...
Dan terima taubatku ini..
Amin...

No comments:

Post a Comment