kenangan lalu..

kenangan lalu..
rindu...

Monday 18 April 2011

andainya dia tahu...

24 JULAI 2010


Setiap kali ku lalui jalan itu, pastinya ku teringat dia....
setiap kali ku melintas laluan itu,pastinya ku teringat dia...
setiap kali ku terpandang tempat itu,pasti aku teringat dia....
setiap kali ku lalui tempat itu,pastinya ku teringat dia...
setiap kali ku berada di tempat itu,pastinya ku teringat dia....
dan setiap kali aku merasa kedinginan,pantas aku teringat dia....
Kenapa aku asyik teringat dia? mengapa aku tak dpt lupakan dia?
adakah kerana perhatian yg dia beri membuatkan aku bahagia seketika?
atau pun kerana aku sudah punya perasaan terhadap dia?
ntah la.. aku sendiri kurang pasti......
tp yang pastinya aku akan merana jika ada hubungan istimewa antara kami....

Adakah kerana kesunyiaan ni membuat kan aku teringat dia....

Aku ingin bahagia, menyintai dan dicintai...... tp pastinya bukan dgn dia....
Tiada jodoh antara kami.......

Aku juga seorang wanita.... apa yg mampu ku lakukan adalah berdoa supaya dia sentiasa bahagia dengan kehidupannya sekarang..... aku bukan seorng yang kejam, aku tak sanggup merampas hak milik orang.... aku ingat pd kata2 ini.. 'what u did, u get back!'

andainya dia tahu.....
dia telah memberi kebahgiaan kpd ku walaupun sekejap...
memberikan aku perhatian yg aku inginkan....

andainya dia tahu......
aku masih tidak dapat melupakan dia....
mungkin memori ini akan semakin lenyap.....
apabila ku jumpa seseorg yg lebih baik....
yg dpt melupakan aku tentang dirinya dan memori kami.....

ataupun...

setelah aku tiada di dunia ni....

kadangkala aku terfikir.... alangkah bagusnya aku menjadi 'ayu'... watak di dlm novel "lagenda budak setan"...... setelah terlalu banyak kesengsaraan yg dia alami, akhirnya Allah memberinya kebahgiaan sementara dengan hidup bersama insan yg ayu cintai setelah dia hilang ingatan..... dia tidak ingat pahit manis derita kenangan lalu, namun dia mendapat kenangan baru yg lebih membahagiakan bersama insan yg dia cintai.....walaupun singkat waktunya....

Telah berulang kali ku membaca novel "lagenda budak setan"...... Setiap kali ku baca, aku akan terfikir... wujudkah lelaki yang seikhlas, sejujur, dan sebaik insan yang bernama Kasyah seperti dalam novel itu? mungkin ada.... 1 dlm berjuta.... dan pastinya wanita di sisi nya itu adalah wanita yang paling bahagia.....

Andainya dia tahu....
Aku ingin lihat dia bahgia dengan kehidupan nya sekarang....
Menghargai, menyayangi wanita yg berada di sisinya sekarang.....
aku sentiasa mendoakan kebahgiaan utk dirinya....
walau di mana saja aku berada......

Andainya dia tahu...
Setiap masa aku cuba melupakan dia....
Bukan bererti aku membenci dia...
Tp aku tidak mahu hati ini terluka lagi.... dan..
aku mahu berhenti bermimpi dan berharap..
dengan perkara yg tidak pasti....

Andainya dia tahu...
Ku harapkan doa dari dia utk ku....
Mendoakan smoga hati aku dijauhkan dari hatinya...
dan,
mendoakan agar aku bertemu kebahgiaan..
dan kejayaan di dunia dan akhirat....

Semoga Allah memberi kekuatan dan keteguhan iman kpd ku..
utk meneruskan kehidupan dengan lebih baik...
dan dpt melupakan semua ini...
dengan tenang....

No comments:

Post a Comment