kenangan lalu..

kenangan lalu..
rindu...

Friday 15 April 2011

genap setahun

Hari ini, 15 April... genap setahun aku bekerja dgn M****s.
X terasa masa cepat berlalu....
byk pengalaman aku dapat...
dengan M****s, aku temui kwn2 bru.. aku merantau tmpat baru, negeri baru iaitu Sabah..
aku jatuh cinta dgn sabah... Org2 di sini baik2 belaka.. walaupun muka diorg nmpk mcm ganas ataupun nmpk mcm garang, tp sbnrnye diorg baik hati... baik budi bahasa nye... lembut tutur katanya.. aku suka dialek sabah... "boleh bah kalau kau" he3.. mcm trademark Lena AF9...
sepanjang aku bekerja di sana, aku merasa seronok.. sbb aku suka suasana di sana.. walaupun aku tiada pembantu di pjbt, tp kerja2 aku slalu dibantu oleh kwn2 aku melalui email dan telefon... Kwn2 kerja semua baik, mereka sgt menyenangkan...
aku rindu dgn Allan dan Tuah... diorg tu dh mcm adik2 aku... mmg sebaya dgn adik aku pun.. hu3... aku rindu dgn nyanyian Allan... aku rindu dgn gurauan Tuah... Aku rindu jgk dgn Arif T... sbb dialah aku berani drive kereta.. dia yg tlg ajar aku drive kereta auto... teringat juga aku pd yg lain2... kpd kwn yg suka menyakat aku.. sapa lg kalo bukan si arief, azman (cigu), enil, & nasir.. kwn2 rumah aku lagi.. kak ida, ecah & shelv... semua nye happening!
tp hakikatnya aku rindu dgn SEMUA orang yg ada di pjbt M****s tu... tapi rindukah diorg pd aku? hu3...
tak sabar nak jumpa diorg.. walaupun sekejap je nnti, sekurang2 nya aku dpt jmpa.. mana lah tau tu yg terakhir aku dtg sabah kan... lain la kalo aku kawin dgn org sabah.. bleh duduk sana... oooppppsss!! hu3... ada ke yg berkenan kt aku? ha3.. ilya,cermin diri tu sikit.... =)
apa2 pun, pengalaman setahun bersama M****s ni mmg byk mempengaruhi hidup aku.. walaupun aku banyak terasa hati dgn org atasan,tp aku tahu dugaan ini mematangkan aku.. terima kasih M****s kerana memberi peluang yg hebat ini pd aku... aku tak kan dpt lupakan sepanjang hayat aku... Thanks 4 everything... Love u all!! mmuaahhhh!!

No comments:

Post a Comment