kenangan lalu..

kenangan lalu..
rindu...

Saturday 18 June 2011

so touching!

Sempena hari bapa ni..
byk betul citer yg touching2...
aduhai..
aku ni dh la mudah menangis bila tgk movie/drama yg kekeluargaan ni..

mlm smlm dh menangis,
sbb tgk citer will smith berlakon tu..
ape ek tajuk nye? hmm...
ha! dh ingat.
tajuk nye " the pursuit of happyness"
sangat terharu bila tgk citer ni..
tentang pengorbanan seorg ayah,
utk anak dia & demi masa depan dia...



ni aku baru je bru abis menangis,
tgk movie Hong Kong ni, Andy Lau berlakon, kat ntv7..
tajuk nye "wait 'til You're Older"
aduhai... sedihnye.. =(
tp citer ni byk pengajarannye..
terutama pd kaum adam di luar sana tu..
jgn curang dgn isteri anda,
dan berlaku setia, adil dan jujur dalam perhubungan dan keluarga..
kerana masa di dunia ni sgt singkat..
jd hargai lah ia sebaik mungkin..




dan paling utama,
cerita2 yg aku tgk ni,
semua ada pengajaran utk aku..
hanya dia je tahu ape pengajaran tu,
kalau dia terus membaca blog aku ni..

impian aku,
adalah utk melupakan dia..
aku tak kan lupa kenangan dan jasa baik dia pd aku,
aku sangat berterima kasih pd dia,
atas kasih syg yg dia berikan..
aku mmg sangat syg kan dia...
tapi aku harus lupa kan dia,
sebab dia bukan milik aku..
dan hakikat nya, dia mmg tak syg kan aku & tak cinta kan aku..


pesanan utk dia jika dia membaca blog ni,
maaf kalau suatu hari nanti,
anda tak dpt menghubungi saya lagi,
sebab sy dh buat keputusan ni,
utk kebahgiaan semua org,
dan utk ketenangan diri sy juga..
maaf kan sy..
smoga dia menjadi seorang lelaki yg baik pd keluarganya & juga pd agamanya.
Amin...

No comments:

Post a Comment